Kirjoittaja Aihe: Volvo 242 vm -78 Ajossa 26.8.12  (Luettu 17231 kertaa)

Bonell

  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Volvo 242 vm -78 Katsastettu 10.02.10
« Vastaus #60 : Helmikuu 12, 2010, 11:27:37 ap »

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 Katsastettu 10.02.10
« Vastaus #61 : Helmikuu 12, 2010, 18:38:50 ip »
Ilmakos näissä olikin vähän kanttareihottumaa  ;D

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 kesävanteet maalattu 29.04.10
« Vastaus #62 : Huhtikuu 29, 2010, 19:21:00 ip »
Tänään sain kesävalssit maalattua ja lakattua valmiiksi.
Huomenna kumit päälle ja tasapainotuksen kautta alle vapuksi 8)


Juke-Maza

  • VittuiluMinisteri
  • *****
  • Viestejä: 603
  • Mulkkü kolmannessa polvessa.
Vs: Volvo 242 vm -78 kesävanteet maalattu 29.04.10
« Vastaus #63 : Huhtikuu 30, 2010, 04:10:07 ap »
No nyt on brutaalia kerrakseen. Ite oisin tehny just saman tempun jos noi ois jääny omaan käyttöön.
Paskaa tuppaa tulemaan vaikka keskinkertaista yritetään.

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 kesävanteet alla!
« Vastaus #64 : Toukokuu 03, 2010, 21:20:57 ip »

Kesäpallot alla.
talven aikana tulleet vauriot näkyy hyvin.
helman ja etuoveen bäliin jäi turvavyö lohkaisten maalin irti.
Etulippa osui asfaltti pattii (kiitos kajaanin kaupunki)

tovayryn

  • BW Customs Member
  • *****
  • Viestejä: 3410
Vs: Volvo 242 vm -78 kesävanteet alla!
« Vastaus #65 : Toukokuu 03, 2010, 23:26:42 ip »
hmmm

nuo lisävalot pois, tarpeeks noita pakasterasian kokosia kuutioita jo keulassa muutenki :D
BMW 535d touring M-Sport.
Ski-Doo Summit X 163" 800 E-TEC -14


ex:  MB E 5.0 Lorinser
       MB 190E LamboBling
       MB 230 TE -88
       Ski-Doo Grand Touring 500 Rave -99
       Ski-Doo MXZ X-RS 600 SDI
       Ski-Doo Renegade Backcountry X 800 E- Tec.

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 megaruutan suunnittelua
« Vastaus #66 : Kesäkuu 16, 2010, 19:07:45 ip »
jooh, seuraava etappi olisi tämän rakkineen kohdalla tuo megan asennus ja solexi saa poistua takavasemmalle.
Megan kasauksen ja suurena muunakin apuna tulee olemaan kaverini joka on jo asentanut yhden megan onnistuneesti 940 b230ft ohjaamaan.
Itselle jää lähinnä maksajan osa sekä tarvittavien osien hankinta, sekä kasausapu.  ;D
Hankittuna on jo:
F koneen imusarja täydellinen.
Turbo.
Hall varustettu virranjakaja.

Ja pakettihan on tarkoitus sovittaa tuohon b21 mikä konehuoneessa on tälläkin hetkellä.

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 megaruutan suunnittelua
« Vastaus #67 : Heinäkuu 12, 2010, 21:57:25 ip »
Tänään saapui pussi kiitolinjan terminaaliin josta löytyi LH 2.4 ruiskun ohjainlaite boxi sekä öljynsuodattimen siirtojalka.
Ohjainlaite boxista hyödynnetään vain ite kotelo ja liitin. Toisin sanoen Mega tulee boxin sisälle korvaamaan alkuperäisen piirilevyn.
Tästä edetään, huomenna vien boxin kaverille ja se rupeaa jatko jalostamaan sitä :)

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78
« Vastaus #68 : Heinäkuu 27, 2010, 19:57:17 ip »
Tänään maalasin joutessani ostamani peilit.
Ensi vesihionta 800 paperilla.
Sen jälkeen puhdistus tinnerillä
maalaus muovipohjusteella ja sen jälkeen mattamustaa niskaan ja hyvä tuli :)




Joo tulipa nämä vasta nyt asennettua paikalleen, vähän vissiin tullu otettua lunkisti ;D

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 megaruutan suunnittelua
« Vastaus #69 : Elokuu 21, 2010, 01:09:44 ap »
Omistan tämän auton ja sen tulevat tapahtumat edes menneelleni kummilleni.
Ilman tätä hienoa miestä tätä autoa eikä sen tulevaisuutta ei olisi ollut.
toisin sanoen en ehkä koskaan olisi päässyt  näin pitkälle ilman hänen apuaan.
Ilman häntä en olisi koskaan tätä projektia aloittanut.

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 R.I.P Talvisäilössä, Megan + turbon suunnittelua.
« Vastaus #70 : Marraskuu 02, 2010, 22:18:49 ip »
Kaveri kävi näyttää työnäytettään.
Ei kyllä itellä kestäisi hermot moista väsätä...
Kaiken tehnyt itse, piirtänyt piirilevyn, syövyttänyt sen, kasannut, hommannut komponentit huh huh...
Pitänee joskus kyllä kaljat tarjota :P




Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 Talvisäilössä, Megan + turbon suunnittelua.
« Vastaus #71 : Huhtikuu 25, 2011, 18:29:48 ip »


Päivän valoa käyty näyttämässä, vielä saa vähän aikaa huilia :)

Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 Haettu talvisäilöstä, Megan + turbon suunnittelua.
« Vastaus #72 : Kesäkuu 06, 2011, 21:11:55 ip »
Tämäkin laitos haettu mökin pihalle pois talvisuojasta.
Sai ensimmäisenä osakseen pesun ulkokuoreen.
Pientä testi ajua tullut myös tehtyä ja tuli todettua että etujarrut laahaa, ei siis toivettakaan leimalle ennen niiden kunnostamista   :-X
myös selvisi se minkä takia auto laiskistui vain laiskistumistaan viime syksynä ennen talvisäilöön laittoa, virranjakaja oli kääntynyt aivan toiseen äärilaitaansa, prk että tympäsi kun ei tullut hokastua noin helppoa vikaa heti   ::) noh käänsin vain reilusti taikaisin päin jakajaa niin johan parani käynti, pitää vielä tarkistaa/säätää kohdilleen lampun kanssa.
Jarrut olisi tarkoitus eteen kunnostaa ennen juhannusta ja käydä samalla tarjoamassa leimalle että pääsisi juhannus karkeloihin tällä :)


Volvomies89

  • Aktiivirassaaja
  • *****
  • Viestejä: 668
  • Volvo, ettei tarvitse selitellä
Vs: Volvo 242 vm -78 Haettu talvisäilöstä, Megan + turbon suunnittelua.
« Vastaus #73 : Kesäkuu 19, 2011, 21:25:06 ip »
Eipä mennyt tämänkään auton kanssa niin kuin elokuvissa lauantaina.
Tarkoitus oli siis vaihtaa eteen uudet jarrulevyt, palat ja satulat.
Noh kaikki saatiin vaihdettua ja oli ilmauksen vuoro, ja silloin ongelmat alkoivat, jarrut eivät ilmaannu sitten millään, ei vaikka koko järjestelmä ilmattiin ja joka paikasta tulee kyllä neste mutta ei niin ei, poljin vaan painuu lattiaan.
Seuraava epäilys oli siis pääjarrusylinteri, purin sen irti, putsasin ja ei mitään merkkejä että olisi vialla. noh kasasin paikalleen ja taas moneen kertaan ilmaus mutta ei, poljin vaan painuu pohjaan ja mistään ei vuoda nestettä edes.
En tiedä mikä tuossa sitten tuli, jarrut pelasi aivan normaalisti ennen remonttia ja nyt tämmöiseksi meni prk..
Hajosiko tuo pääsylinteri sitten vai missä tässä ollaan menty metsään, jarruputketkin ovat varmasti samoilla paikoillaan.

_Larson_

  • BW Customs VIP
  • *****
  • Viestejä: 1592
Vs: Volvo 242 vm -78 Haettu talvisäilöstä, Megan + turbon suunnittelua.
« Vastaus #74 : Kesäkuu 20, 2011, 07:02:03 ap »
Voi olla jossain vielä reilusti ilmaa, ei muuta ku kunnolla ruuvi auki ja pumppailee vaan. Töissä oli kans yhessä hondassa nii paljo ilmaa ettei heti ruvennu ilmautumaan :)
R.Önttä